Dark Souls

Z racji na manierę tego bloga najpierw opiszę co mnie się nie podoba:

  • system sterowania – sterowanie kamerą jest albo mało czułe albo nazbyt czułe, często kamera skacze w ciasnych pomieszczeniach
  • interfejs – zdecydowanie za duży tzw. HUD (heads-up display czy jakoś tak) a dokładniej obrazki pokazujące aktualnie wybrany sprzęt, paski zdrowia i energii itp., niezmieniona grafika klawiszy podczas samouczków czyli z racji konsolowej wersji tej gry każdy samouczek pokazuje klawisze A, B czyt RT występujące na Xboxie
  • dynamika – system rzucania czarów jest zjawiskowo powolny – jak rzucasz czar w kierunku przed siebie to odległość jest taka jak przy rzucie piłką lekarską, jak rzucasz czarem w przeciwnika to zdąży uciec i ci trzy razy pieprznąć
  • brak strzał do łuku – grając dwie czy trzy godziny znalazłem tylko ok. 20 chociaż zagrałem łowcą i powinno ich być więcej
  • odradzanie przeciwników – co śmierć postaci się pojawiają

Jakie są plusy?

  • śmierć postaci nie jest taka straszna – wystarczy dobiec do miejsca gdzie się zginęło by odzyskać utracone doświadczenie (dusze)
  • tzw. potężny atak przeciwnika jest przerywany po trafieniu go

Podsumowanie: gra nie powala, ale jest nadal lepsza od Gothica – swoją drogą od Gothica to nawet Katamari Damacy jest bardziej interesujące.

Tagi: , , ,